GENÇLER CHP’DE NEDEN YOK?

12 Eylül darbesinden sonra CHP örgütlerinde gençleri daha az görür olduk. Yıllar geçtikçe de gençlerin sayısı gittikçe azalmakta. Tabi, parti örgütünde gençler olmayınca, genç seçmenler arasında CHP desteği de azalıyor.

Gençler CHP’ye soğuk da kimlere sıcak? Şu anda gençlerin en çok rağbet ettiği partiler AKP, BDP, biraz da MHP. Bu durumun oluşmasında 12 Eylül’ün baskıcı, solu ezici, muhafazakârlığı okşayıcı tavrı önemli belirleyicilerdendir. Sovyetler Birliği’nin dağılmasıyla solun gerileyip emperyalist egemenliği daha da pekiştiren küreselleşmeci anlayışın yayılması ülkemizi de etkilemiş ve solun dağılmasına, gerilemesine neden olmuştur. Bu süreçte yolunu şaşıran bazı solcuların “İdeolojiler bitti.” Yalanına inanarak sınıf mücadelesini unutup etnik, dinsel, marjinal konuları siyasetlerinin merkezlerine oturtmaları küreselciliğe, liberalliğe teslimiyeti getirdi. Neredeyse solculuk unutulacak duruma geldi. Bu saydıklarımızın CHP’yi etkilememesi düşünülemez. Ancak burada anlatmak istediğimiz CHP’nin kendi özelinde gençlikle ilgili yaptığı hatalardır.

Yirminci yüzyıl sonunda gerileyen sol, yirmi birinci yüzyılın başlamasıyla özellikle Latin Amerika’da yükselişe geçti. Amerikancı sağ darbelerle yıllarca inim inim inleyen Güney’in mazlum ülkeleri, sol tercihlerle özgürlüğün, gelişmenin, kalkınmanın tadını çıkarmaktalar. Bu sol rüzgâr Atlas Okyanusu’nu aşarak bize neden ulaşamıyor?

Toplumun en dinamik, idealist kesimi neden CHP’ye soğuk? Bu konuda sağlam araştırmalar yok. Özellikle son yıllarda yandaş ve liberal basının yönlendirme, biçimlendirme, yol gösterme çabalarının etkisinde kalan CHP yönetiminin konuya sağlıklı yaklaşımı da söz konusu değil.

Gençlik idealisttir, mükemmele ulaşmak, toplumu değiştirmek için hayalleri ve düşünceleri vardır. Umutlu olmak, hedefe ulaşmadaki savaşçılık, düşünceyi savunmadaki cesaret, insan ilişkilerindeki içtenlik önemlidir gençler için. Onları görmezden gelmek, onlara değer veriyormuş gibi davranmak örgütsel ve siyasal yanlışların ilki.

Günümüzün en dinamik görünen siyasal kuruluşları AKP ve BDP’dir. Nedeni de bu partilerin ideolojilerinin ve neredeyse yüz yıldır gerçekleştirmek için çalıştıkları ideallerinin olmasıdır. İdeoloji ve ideal, bu partileri dinamik tutmakta, çalışkan kılmakta. İdealizm; asıl amacı, kişisel çıkarların önüne geçiriyor. Bu nedenle de parti içi eğitim yoluyla üyelerin, sempatizanların siyasal eğitimi önemlidir bu partiler için. Bu durum, partililerin düşünce, söz, duygu birliğini sağlamakta. Hangi kademede olursa olsun bu partilerin üyeleri kendi düşüncelerini savunmada cesaretli davranmaktalar, kendilerini ifade etmede eksiklik göstermemekteler. İdeolojik, düşünsel donanıma; idealizm de eklenince savunulan görüşe inanç ortaya çıkıyor. Düşüncesine inanan kişi, siyasal cesarete de kavuşuyor. İdealini, düşüncesini cesaretle savunan partiler, gençlerden ilgi görüyor doğal olarak.

Bugünkü CHP’nin bir ideolojisinin olduğu söylenemez. İdeolojisi olmayanın, ideali de olmuyor. Soyut bir “sosyal demokrasi” savunması kitleleri harekete geçirmez. Zaten “sosyal demokrasi” Batılı emperyalist ülkelerin bir ideolojisi. Sömürgecilik yoluyla talan edilenlerden halkın ağzına bir parmak bal çalmayı amaçlar. Ezilen ulusların bedenine uymayan bir gömlek sosyal demokrasi bu haliyle. Ülkemiz koşullarına uydurulması şart.

CHP’nin asıl ideolojisi tam bağımsızlıkta, çağdaşlaşmada, antiemperyalizmde ifadesini bulan Atatürkçülüktür. Bu topraklarda antiemperyalist olmayan bir sol düşünce başarıya ulaşamaz. CHP’nin gençleri kucaklaması için kuruluş ideallerinden taviz vermemesi gerek. Yenileşme, değişme adı altında telkin edilen küreselleşmeciliğe karşı durmalı parti yönetimi. İdeolojisi, rengi, idealleri olmayan bir CHP’nin gençlerde heyecan yaratması olanaklı mıdır? Siyasal özveriler, büyük davalar için olur. Cumhuriyetin kuruluş felsefesi de ulusumuz için büyük davadır.


Atatürk’ü, Cumhuriyet’i, Kurtuluş Savaşı’nı bilmeyen, tarih bilincinden yoksun yöneticilerin gençlere vereceği ne var? CHP yöneticilerine şunu anımsatmalıyım. 2007 seçimleri öncesi milyonların katılımıyla gerçekleşen Cumhuriyet Mitinglerini gözünüzün önüne getirin. Orada her yaştan yurttaşımız vardı. Özellikle gençlerin katılımı gurur vericiydi. Bu mitinglere özveriyle katılan gençler, CHP’de neden yoklar? İşte, sorgulanması gereken budur.

Sınıf mücadelesinden korkan, egemen sınıflara hoş görünmek adına tarihsel misyonuna aykırı söylemlerde bulunan bir partinin kanları deli akan gençleri bağrına basması olası mı?

Burada sözü Atatürk’e verelim: “Efendiler, bizim hükümetimiz demokratik bir hükümet değildir, sosyalist bir hükümet değildir ve gerçekten kitaplardaki hükümetlerin, İslâmî niteliği bakımından, hiç birine benzemeyen bir hükümettir. Fakat millî egemenliği, millî iradeyi belirten bir hükümettir, bu nitelikte bir hükümettir. Sosyal bilim bakımından bizim hükümetimizi ifade etmek gerekirse “halk hükümeti” deriz. Efendiler, biz hakkımızı koruyup gözetmek, bağımsızlığımızı emin bulundurmak için genel kurulumuzca, milletin bütünlüğümüzce bizi mahvetmek isteyen emperyalizme karşı ve bizi yutmak isteyen kapitalizme karşı milletin tümüyle savaşmayı caiz gören bir mesleği izleyen insanlarız. O halde bu ve bu gibi teşviklerle ve izahlarla hükümetimizin dayandığı esasın toplum bilime dayanan bir esas olduğunu açık bir surette görürüz. Fakat ne yapalım ki demokrasiye benzemiyormuş, sosyalizme benzemiyormuş, hiçbir şeye benzemiyormuş! Efendiler, biz benzememekle öğünmeliyiz! Çünkü biz, bize benziyoruz, efendiler! (Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri)” Başkalarına benzemek marifet değil. Hele de emperyalist zihniyetlerin kuyrukçusu olmak hiç değil. Marifet, özgün düşüncelerin, uygulamaların izleyicisi, savunucusu olmaktır. İşte, gençliği heyecanlandırıp ülkesi için mücadeleye sevk edecek olan da budur. Taklitçilikten uzak, bizim olanları korumak ve halkın hükümetini kurmak için mücadeleye.
Adil Hacıömeroğlu
26 Ocak 2012
Twitter.com@AdilHaciomerogl
Not: 30 Ocak 2012 tarihli Ulus ve Kent Yaşam gazetelerinde yayımlanmıştır.
Yazılarımı http://adiladalet.blogspot.com dan okuyabilirsiniz.

19 yorum:

  1. Kaleminize ve yüreğinize sağlık Adil Bey CHP'liler otursunlara yazınızı defalarca okusunlar... Okusunlarda sorsunlar vede toparlanıp mücadele etsinler,, bu gidişle halkın umudunu ve mücadele gücünü kırmasınlar......

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.CHP emek veren genç bir üyeyim.CHP'ye Belediyeyi kazandırdım,ilçede referandumda hayır çıkarttırdım sırf CHP istediği için,genel seçimde CHP ilçemde 1. parti yapanlardanım.Sigortam yoktu sağlık raporu için çıkaracaktım CHP'li bel. başkana söyledim ses çıkarmadı fos çıktı.Kaymakamlığa mesaj atmıştım.Kaymakamlıkta iki AKP'lii yeşil kart çıkar sağlık raporu için dediler yeşil kart yerine götürdüler gurur yapıp çıkarmadım.İşim yok iş arıyordum CHP'l bel.i başkana söyledim söz verdin belediye için dedim belediyeye personel almayacağız dedi işkura yönlendirdi işkurda özel sektörden iş bulamadı fos çıktı.Buraya facebooka yazdım iş arıyorum diye eski bir AKP'li görmüş iş buldu başvurdum başlayacaktım CHP'liler engel oldu sana iş bulucağız dediler fos çıktı.AKP'li bir abim daha duymuş dernekçilik anlayışıma hayran kalmış muhabbet koyulaştı askerden sonra sana iş buluruz dedi.Sonra birde ne göreyim ve duyayım bana belediyeye personel almayacağız diyen CHP'li belediye 1 ay sonra CHP'den bir arkadaşımı belediyeye personel aldı.Geçmişte eski AKP'li belediye başkanına yerel seçimlerde demediğimi bırakmadım aleyhine çalıştım.Bu süreçte AKP'den tehdit bile almadım.Belediyeyi CHP yaptık CHP'li bel. başkanı ve CHP ilçe başkanını ufak şekilde eleştirdim fanatik CHP'li belediye personeli arkadaşlar tehdit etti benimle atıştı.CHP'li başkanlar neredeyse bana dava açacaktı.CHP'lilerden çok AKP'liler fikirlerime önem veriyor.Bir derneğin denetim kurulu üyesiyim.Dernekte siyasetin S'sini yapmadık Çatalca dedik CHP'liler bizi particilik dedikodusu yaptı destek olmadı.Derneğe AKP'liler bayağı destek çıktı.Üstelik partiler üstü anlayışlı olduğumuzu biliyorlar.Törende 3 derneğin çelengini taşıdım AKP ilçe başkanı tebrik etti.Az önce AKP İstanbul İl Gençlik Kolları kongresini gördüm CHP gençlik kolları il gençlik kongresini bırak Çatalca'da ilçe gençlik kongresi bile yapmıyor.En son bana AKP'liler AKP üye ol aramıza katıl Atatürk ve ilkelerinden taviz verme dediler.Valla bu olayları ele alarak AKP üye olmayı düşünüyorum.AKP Çatalca bana sahip çıkıp iş verip sigortamı yapsın AKP'de en kral siyaseti yaparım.CHP'de ise bu zihniyet devam ettikçe tabiki CHP'de gençler olmaz.CHP ulaşmadan bana AKP ulaştı hemde 2002'de davetiye yollayıp davet ederek.Gittim AKP Gençlik meclisi kurucaklarmış.Ne üye oldum nede meclislerine girdim.Şimdi ise diyorum keşke kabul etseydim.CHP kendim üye oldum.Olmaz olaydım.Çok bildiğim için resmen bana karşı linç kampanyası başlattılar.AKP particilikte iyi olabilir ama devlet politikasında çok kötü.Ülkemizin hali ortada.Delege seçimi istemek,insan kayırmaya karşı çıkmak,emekçileri partiden yok eden zihniyete karşı çıkmak,demokrasi ve özgürlük istediğim içi CHP'de Çatalcada istenmeyen insan oldum.Benim gibi düşünen 20'den fazla genç vardı CHP üyesi.Onlarında canı çok yandı.Örgüt dağıldı bir kısmı çevre ilçelere kaçtı.Sonuç: CHP'de gençler yok.Bu yüzden yoklar.Birde CHP içinde iç çekişmelere alet etmeye gençleri kullanmaya çalışıyorlar.İç çekişmelerinden banane.Genel ve yerel seçimler gelincede tavırları değişiyor canım Alper diyorlar.Seçim bitince aynı tavıra devam ediyorlar.Resmen beni tanımlamış başımdan geçenleri yazmışsın Adil abi.Evet ne yazıkki gençlere CHP'de hiç değer vermiyorlar.Aklına sağlık abi.Yazında resmen duygu ve düşüncelerimi hatta yaşadıklarımı okumuşsun.

    YanıtlaSil
  3. Özünden ayrılan bir parti sola değil emperyalizme hizmet ediyor demektir.Sol demek sosyalizm,halk demek,hak hukuk adalet demek.Temel ilkelerden ödün vermemek demek.Sol ideolojisinde değiştiği an,bu değişim değil yıkımdır.Tüm başarıların devamı hedeflerle belli olur ve hedefler prensiplere bağlılığı meydana getirir.Her hedef ideolojilerle saptanır.İşte CHP'de ki altı ok bu ideolojilerin hedefleridir.Bunlardan birini kaybettiğin an sol olmaktan çıkar halktan uzaklaşırsın.gençleri altı okun hedeflerine kilitleyemezsen,başıboş bırakmış olursun.Bu günkü CHP de ki eksiklik gençleri partiden uzaklaştırmıştır.Atatürkçülük çizgisinden kayması çoğu genci kızdırmış hayal kırıklığına uğratmış başka partilere yönlendirmiştir.Üstelik dini kullanan bir parti durumuna sokmuştur.CHP'nin yediden dirilmesi için genel başkanın değişmesi şarttır.Kılıçdaroğlu'nun işi götüremiyeceği alenen belli olmuştur.Emine Ülker Tarhan'ın partiye genel başkan olması CHP'ye taze kan olacaktır ve gençleri yeniden partiye getirecektir.Yoksa çok geç kalınır.

    YanıtlaSil
  4. EN DOĞRU SAPTAMAYI ÇATALCADAN GENÇ ALPER YAPMIŞ.CHP KADROLARI VE ZİHNİYETİ GÜVEN VERMİYOR.İKİ OĞLUM DA AYNI DURUMU YAŞADI ŞİMDİ UZAK DURUYORLAR ZORLAMIYORUM.YARALI PARMAĞA İŞEMEKTEN KAÇAN ACABA BİZDEN BİR İŞ Mİ İSTERLER DİYE KORKAN POLİTİKACI BOZUNTULARI İÇİN ŞU SAPTAMA DA ÇOK ÖNEMLİ:SANATKAR VE DÜŞÜN ADAMLARI GERÇEĞİ ORTAYA ÇIKARMAĞA ÇABALARKEN POLİTİKACILAR YALANIN ÜSTÜNÜ YALANLA ÖRTMEĞE ÇALIŞANLARSA CHP GENÇLERE İDEALİZM DE VEREMEZ YAŞAMDAKİ AYNİ DÜNYA GÖRÜŞÜNÜ DE.PAYLAŞMA VEFA DÜRÜSTLÜK VE SAHİPLENME YOKSA BABAMIN SIK KULLANDIĞI ŞU TÜMCEYİ ANIMSARIM HEP:AÇ AYI BİLE OYNAMAZ. YÖRÜK MEMED

    YanıtlaSil
  5. Alper beyi yürekten kutluyorum...Ne yazıkki chp insanlara yine bulutların arasından bakmıya devam ediyor..Bizler gençleri Atatürk çizgisinde yetiştirdik...Anlaşılan kafaları karışmış olacak..hiç önemli değil onlar için, dahada olmadı kendileri yeni bir parti kurarlar....Hemde chp li abilerine rağmen ...yöetimde oturanlar alsınlar chp lerini turşusunu kursunlarda .içim yanar yazık olur Atatürk'ümün partisine yazık olur.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar sevgili ADİL ARKADAŞIM, öncelikle hoş geldiniz, Gençler neden CHP'de yok yazınızı büyük bir keyifle okuduğumu söylemek istiyorum. ATATÜRK, bu ülkeyi gençliğe emanet etmiştir buna rağmen ATATÜRK'ÜN kurduğu parti yıllarca koltuk kavgalarına neden olmaktan öteye pek de önemli gelişmelere imza atan bir parti konumuna gelememiştir.Bunun nedenlerini kendi düşüncelerim doğrultusunda izin verirseniz biraz açıklamak istiyorum.Demokratikleşmenin öncüsü olması gereken CHP, bu konuda tutarlı politikalar izlemeyerek bu özelliğini büyük ölçüde yitirmişe benziyor.Aslında CHP'nin dayandığı temeller demokrasinin temelleriydi, fakat kendi içinde bu özelliğini pek de koruyamadı. Kaldı ki CHP, başta lâiklik olmak üzere, cumhuriyetin değerlerini, demokrasinin evrensel ilkelerini parti sınırları içinde tutmadan, toplumun her kesimine açıkça anlatabilmeliydi.Çekişmeleri, kavgaları bırakarak halka inmeli, halkla iç içe olmalıydı.Bunu yapacak tarihsel birikimlere sahip bir partidir.Ekonomiyle ilgili projeler ve çözümler üreterek bunu halka anlatmalıydı.İşsizlik sorununu gündemde taze tutmalı ve hedeflerini anlatabilmeliydi.Ülkenin ekonomik, sosyal, kültürel, sağlık ve eğitim alanında fikirler üretmeli, bu alanlara gençleri tahsis etmeli, bu konuların halka anlatılmasında gençlere öncülük vermeliydi. Her ilde ve ilçede gençlik kollarına yerler tahsis etmeli ve buralarda yapılacak seminerler ve kültürel etkinliklerle gençleri bilinçlendirmeliydi. Belki bunların çok azı yapılıyordur, yapılan çalışmalar yeterlii değildir.Partiye acilen taze kan gerekecektir ve bunu ancak gençlerle yapacaklardır.Yazacak çok şey var ama ben kısa tutmak istiyorum ve yazımı şu düşüncemle sona erdirmek istiyorum. CHP, ÖNERİLEN BÜTÜN ÇALIŞMALARI ASLA KURULUŞ FELSEFESİNE, KURULUŞ TEMELLERİNE TERS DÜŞECEK şekilde yapmamalıdır. O zaman davaya ve amaca, partinin temel felsefesine ihanet etmiş olur. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  7. Gençlik için araştırmaya ve sağlıklı düşünmeye dayalı bir metin bu. Bir de MEDYA'nın yapısı ve propagandası göz önüne alınmalıdır. TRT tümden yozlaştırıldı ; ÖZEL TV kanalları YANDAŞLARDAN oluşuyor. GAZETELER de yandaşların eline geçti ; ya da sermaye kesiminde. EĞİTİM KURUMLARI da yandaşları kayırmaya , yandaşlığı artırmaya yönelik programla yürütülüyor. Gençlikte OKUMA alışkanlığıda yok ; çünkü işsizlik , aile sorunları , maddi sıkıntılar okumaya zaman bırakmıyor. CHP de gençliğe yeterince ve gereğince açılamıyor. Gençlik için acilÇIKIŞ KAPISI sağlanmalıdır. Saygılar..

    YanıtlaSil
  8. Genclerin azlıgı gercekten üzücü..Yalnız Chp de degil diger partilerde de ben genclerin 80 öncesindeki kadar cok olduklarını düsünmüyorum. Akp hariç..Neden Akp hariç cünkü en az 50 yıldır ışık okullarında agacı yaşken egittiler .Aslında egittiler derken beyinlerini yıkadılar demek istiyorum.Bu bir..İkincisi de bilincli olarak aç, işsiz duruma getirilen genclere daha sonra Alper bey örnegindeki gibi cesitli vaadlerle sahip oldular. Ayrıca biz ebeveynlerde de suç var, 80 darbesinden sonra cocuklarımızı siyasetten uzak tuttuk. Özellikle Özal'dan sonra Kapitalizmin esiri bir genclik hatta toplum olduk..
    Ayrıca ben partide calısanların bir beklenti icinde olmasını yanlış buluyorum, madem eksiğimiz ideoloji, öyleyse sadece ideolojimiz icin hizmet etmeliyiz. Dogru aç ayı oynamaz ama ben ideolojime ters bir örgütte olmaktansa ne iş olsa yapar, ideolojime ihanet etmem..Zaten yapmak istedikleri de önce yokluk icinde bırakıp sonra vaadlerle sahip olmak degil mi? Bu cok zorlu bir savaş..
    Chp de bu konuda eksikliğini gidermek icin calısmalar yapması gerekir.Biz kapı kapı ilçemizde ziyaretler yaparak özellikle gencleri davet ediyoruz.Bu eksikliğin farkındayız.Mahallelerimiz bazında cok güzel bir örgütlenme calısması icindeyiz. Yaınız icin tesekkürler..

    YanıtlaSil
  9. ATAMIZIN İZİNDEYİM30 Ocak 2012 21:03

    Bizler 12 Eylül'de çocuktuk. Sağcı ya da solcu olmayı öğretmediler. Asla ATATÜRKÇÜ olmaktan vazgeçmemeyi öğrettiler. Hatta çok korkardık. Memur çocuklarıydık. Anne ve babalarımız bize "aman yavrum sakın hiç karışmayın" derlerdi, "siz Atamızın yolundan ayrılmayın yeter" Biz böyle yaşadık, öyle büyüdük ve öyle de öleceğiz. Şimdi çocuğuma ATATÜRKÇÜ olmayı öğretiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Sizi once tebrik ediyorum,,Sorunuza, zaten en guzel cevabi verip bizleri aydinlatmissiniz bu konuda da yine..Halk partisinin ben ne istedigini,amacinin ne oldugunu hic bir zaman anlamis degilim.Halka ragmen Halk partisi ,Halkin degerlerini hice sayip illa bizim dogrularimiz ile yola cikanlar surekli yolda kalmislardir..Ataturkun partisi olmaktan cikarilmis,bir yigin degisik dusunce kitlelerinin odaklandigi,cok fikirli ama Halkin anlayamayacagi ,yabancilasmalarla bu gune gelmislerdir..Halki cahil.kendilerini ulema sanarak,aslik ve ustluk kurmak hezimetindeler,hala,ne yazik ki..Kilicdaroglu cabalasada bir sey degistiremiyor artik..Tek parti,tek dusunce Turkiyesi olduk ne yazik ki muhalefetsizlikten...Tesekkur ederim..
    meral tice.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir yazı Adil Bey. Teşekkürler. Dediğiniz doğru. CHP şu anda ne klasik anlamda Kemalist olabiliyor, ne sosyalistlere yaklaşabiliyor ve ne de çok matah bir şey olmasa bile tam sosyal demokrat olabiliyor. Oy kaygısı ile zaman zaman liberal, zaman zaman ulusalcı, hatta dindarlara ve etnik gruplara göz kırpan geçici politikalar üretiyor. Oysa "DEĞİŞTİRECEĞİM" demeli. "BU DÜZEN DEĞİŞECEK" demeli. "BÖYLE GİTMEZ demeli. Gençler devrimcileri sever. CHP şu anda savunmada değişime karşı gibi algılanıyor. Oysa bu parti ülkede değişimin kralını yaptı.
    Kılıçdaroğlu ile birlikte gençlerin ilgisi artar dedik ama yine yok.Çünkü devrimci ruh eksik.

    1977 (5 Haziran) seçimlerinde ben 11 yaşındaydım. Doğduğum ilçede CHP gençlik kollarının nasıl çalıştığını, nasıl bir dinamizm olduğunu görmüştüm. 1970'lerde CHP biraz da yükselen sosyalist rüzgardan etkilendi. Ecevit yeni bir hava getirdi. Yeni ve sürükleyici sloganlar vardı,umut yaratıldı. değişimci, devrimci (görünürde de olsa) bir algı oluştu. 1977 seçimleri CHP'li gençlerin en ateşli oldukları seçim kampanyasıydı. Düzenin değişmesinden bahsediyordu çünkü. Ne Ezilen Ne Ezen İnsanca Hakça Bir Düzen sloganı, tipik örneğiydi. O zaman bırakın gençleri benim gibi çocukları bile etkisi altına almıştı. 11 yaşındaki beni bile "6 Haziran, Ecevit Başbakan!" diye boğazım yırtılana kadar bağırtan o havaydı, o devrimci ruhtu. Günümüzde ise aslında sadece gençleri değil 10 yaşından büyük çocukları bile etkisine alan iki parti var başta BDP, sonra AKP. Çocukkken oluşan sempati ömür boyu gitmiyor. Kendimden biliyorum. Çocuklara kadar inilmeli ama önce o ruh geri gelmeli.
    Ö Altuğ

    YanıtlaSil
  12. Önce CHPnin gençler için neler yaptığına bakmalı.Geleceğimizi emanet ettiğimiz gençliğe ne verdinizde ne bekliyorsunuz demeli.
    Üniversitede okuyan gençlik için yurtlar yaptırdınızmı.Büyük kentlerde çeşitli nedenlerle gelenlere konaklama yerlerimi yaptınız.Yoksa yaz kamplarımı açtınız.gençliğe öğrenim kredisimi verdiniz.(Yasal zorluklar varsa mutlaka çözümlenir)Yoksa dershaneler mi desteklendi.Gençlik üzerinde araştırma yapıldıda ne bekliyora mı bakıldı.bu gününü düşünüyorsan balık tut.
    bir yıl sonrasını düşünüyorsan tohum ek.
    10 yıl sonrasını düşünüyorsan ağaç dik.
    100 yıl sonrasını düşünüyorsan çocukları eğit.CHP bu işlerin neresinde.Arka bahçeler bu gün ülke yönetiminde

    YanıtlaSil
  13. Yorumunu okuduğum bir genç kardeşim tam da sorunuza cevap olacak bir yazı yazmış. AKP örgütlü çalışıyor hem de yılmaksızın. Hele kadın kolları. Evlere yaptıkları ziyaretlerde neredeyse analarına sövülmediği kaldığı halde gene yılmayarak inanarak işlerine bakıyorlar. Biz olsak o anda bırakırız o çalışmayı. Sonra eğitim. Eğitim mi var CHP de. Ben bazen uğradığımda chp büroları kadınların gün toplantılarını düzenledikleri mekanlar haline getirilmiş olduğunu görüyorum. Masa başında keyfle seçmen kazanılmaz. Siz de değinmişsiniz zaten gelinmiş olan bu noktada bile CHP ne yapıyor. Aynen Deniz Baykalın yaptığını. İki nutukla iş bitiyor. Örgütlü toplumu oluşturma adına CHP nin yaptığı hiçbir şey yok. Zaten de bişey olacağı da yok bu CHP den. Sıfırdan yeni bir partiyi kurup örgütlemek bile bu CHP yi çalışan bir CHP haline getirmekten daha kolay inanın. Sağlıkla kalın. ADNAN YİĞİTER

    YanıtlaSil
  14. YÜREĞİNE KALEMİNE SAĞLIK. DAHA 13 SAAT ÖNCE DELEGE BELİRLEME TOPLANTISINDA BU KONUYU GÜNDEME GETİRDİM.MAHALLE DELEGE YAŞ ORTALAMAMIZ 60'IN ÜZERİNDE. ONLAR OTURACAK GENÇLER SADECE BAYRAK ASACAK, KONVOYLARDA KORNA BASACAK. GENÇLİK ESKİ GENÇLİK DEĞİL. GELECEK VAAT ETMEYEN HİÇ BİR YERDE BULUNMAZLAR.
    TEPEDEN İNME LİSTELER... O TEPEDEN İNME LİSTELERDEKİ İSİMLER YİNE O TEPEDEKİLERE OY VERECEK... AL GÜLÜM, VER GÜLÜM. GENÇLİK ESKİ GEMÇLİK DEĞİL...
    ZATEN ÇOĞU DA NE CUMHURİYETİ BİLİYOR NE DE ATATÜRK'Ü TANIYOR... DİNAZORLAR SADECE SEYREDİYOR...
    DEĞİŞMELİ, DEĞİŞECEK...

    YanıtlaSil
  15. chp de zihniyet ve kadro kökten değişmeli,koltuk sevdalıları yerine vatan sevdalıları geçmeli bunuda tepeden değil gerçek chp tabanı partiye sahip çıkarak yapmalı

    YanıtlaSil
  16. "CHP yöneticilerine şunu anımsatmalıyım. 2007 seçimleri öncesi milyonların katılımıyla gerçekleşen Cumhuriyet Mitinglerini gözünüzün önüne getirin. Orada her yaştan yurttaşımız vardı. Özellikle gençlerin katılımı gurur vericiydi. Bu mitinglere özveriyle katılan gençler, CHP’de neden yoklar? İşte, sorgulanması gereken budur."
    yanıtı zor bir soru.. tabi o mitingleri hazırlayanların hemen tümü içerde ve takipçileri de korku imparatorluğu marifetiyle sindirildi.. orda halk tarafından haykırılan slogan en başta laik türkiye idi.. anti emperyalist ve bağımsızlıkçı olmak da şart tabi fakat dünyanın bu ahval şeraitinde nereye kadar mümkün.. tam olarak bilemiyorum.. kurtuluş savaşında mustafa kemal sovyet rusyadan destek aldı malum.. bilahare daha sonraki yıllarında ekonomik olarak liberalizm ve batıyı da görmezlikten gelmeyen bir pragmatistti aynı zmanda.. bilebildiim kadarıyla.. tabi sizin kadar derin diil bilgim.. lakin aklın yolu birdir sanırım..
    saygılarım..
    Zey Can

    YanıtlaSil
  17. CHP'NİN İÇ VE DIŞ ŞOVLARINI BIR KENAR EDİP BİR AN ÖNCE KENDİSİNİ TOPARLAYIP ÜLKENİN YÖNETİMİNİ DEVRALMASI GEREKİYOR.... Turkhaberler...

    YanıtlaSil
  18. cemal hacıömeroğlu15 Şubat 2012 00:35

    chp de asgari müşterek te anlaşma yok, inandığını inancını savunma imkanı yok, lider yok, ufuk yok ,tahammül yok en acısı doğru söyleyenin barınma şansı yok adalet abi sen neden gençlerin yokluğunu soruyosun chp de olmayan o kadar cok şey var ki onlar olmadan chp olsa olsa küçülür yazık chp li olmayan almayacak biri olarak sizlere şunu sormak istiyorum 20 yıl sonradan geri dönün türkiyeye bir bakın objektif olarak bakın ne görürsünüz biliyorumki 20 yıl sonra bügünlere sebeb olanları cok güzel anmıyacaksınız bügünlere baktığınız önce anamızı ağlatanları sonra da atamızı satanları görecek ve izin verdiğiniz için cok üzüleceksiniz suçi lisan etmişsek affola

    YanıtlaSil
  19. Cem Veziroğlu24 Şubat 2012 10:58

    Hocam gençlerin partiden uzaklaşmasını küresel gelişmelerin yanında 'içeriden kaynaklanan nedenlerle açıklıyorsunuz. Resmin tamamını görmemizi özendirecek bir yazı kaleme almışsınız. Aynı fikirde olduğum noktaları tekrarlamayıp izin verirseniz farklı yönde düşüncelerimi ifade edeyim. Meselenin 'içeriden kaynaklanan nedenler kısmındaki tespitiniz CHP'nin ve cumhuriyetin özünden ayrılma olarak anlaşılıyor. Bugün partinin yönetimi ile muhalifler arasında yaşanan kutuplaşma da yönetimin zamanın ruhuna ayak uydurma çabasını CHP'nin özünden ayrılmak olarak algılanmasında yatıyor. Bugünkü yönetim, son 20 yıldır oylarını artıramayıp yalnızca parti içi iktidarını pekiştiren eski yöneticilerden ayrılıp tabanı genişletmeye çalışıyor, bunu yaparken de kendi tabanını kaçınılmaz olarak bazı noktalarda hayal kırıklığına uğratıyor. Bunun karşısında iktidarını kaybetmiş yöneticiler ise bunu bir ihanet noktasına vardırıyor. Kimisi kendi mevkini yeniden edinmek için yaparken kimisi gerçekten hassasiyeti gereği bu şekilde davranıyor.

    Ancak gözden kaçırılan nokta, bugünkü yönetim yeterli homojenlikte(biatı kastetmiyorum) ve arkasını rahatça yaslayabileceği bir ortamı asla yaşamadığı için sürekli bir ikilem halinde mehter takımı görünümü veriyor. Oysa bence en büyük hataları bazı kritik meselelerde yeterince cesur olamayıp sözlerinin arkasında mertçe durmamalarıydı. Bunun sonucunda ise seçmen gözünde en önemli değerlerden biri olan güvenilirliği sağlayamamış fakat iyi niyetli ve çalışkan bir toplululuk olarak algılandılar.

    Gençlere dönecek olursak, söz konusu parti içi kutuplaşmanın gün geçtikçe artacağı göz önüne alınırsa asıl soru gençlerin hangi CHP'nin arkasında olmak isteyeceğidir. En azından hangisinin olmayacağını gönül rahatlığıyla söyeyebilirim ki gençlerin gözünde artık kredisi tükenmiş olan ne Sav ne de Baykal artık bizlere heyecan vermiyor. Ancak zamanın ruhunu okuyan, çözümler üreten, algıyı iyi yönetmenin önemini bilen ve istikrarlı bir yönetim bunun cevabı olabilir. O da demokratik bir tüzükle kurumsallaşan partinin içinden yeşeren bir kadro ile mümkün olabilir. Bunun ise eksikleri bariz olan bugünkü yönetimden evrilecek bir grup olabileceği inancını şahsen taşıyorum.

    O halde kutuplaşan partinin eski yeni tüm kadrolarını birlikte tutmayı amaçlarken kimliksizleşen bir CHP değil demokratik, özgün(yeni yönetimin günün rüzgarına meğilli ve tutarsız söylemlerinin karşısında oturan bir özgünlük) ve tutarlılığıyla cesareti ön plana çıkan bir CHP var olmadıkça gençler hangi CHP sorusunun altında aktif mücadeleye girişmeyecektir. Kurultay sonucunda yaşanacak kopma, kopartılma veya eski dönüş senaryoları bize yol gösterecektir.

    Parti içi eğitim ise can alıcı bir unsur olarak potansiyeli harekete geçiren ve topluluğu birbirine kenetleyen bir noktada duruyor. Ortak duygu ve inanç etrafında insanların bir şeyi değiştirebileceğini düşünmelerini sağlamadıkça belki sosyal medyada gürültü yapmaktan öteye geçemeyeceğiz. Ancak hayat sokakta değişiyor.

    YanıtlaSil