ÖLÜRSEM NE OLACAK?


İletişim şirketleri ikide bir telefonla arar sizi. Telefon ve internette yaptıkları yeniliklerden söz ederler. Bizim için nasıl “ekonomik paketler” hazırladıklarını anlattıklarında neredeyse gözlerimiz yaşarır. Gören de bu koca koca firmaların halkı bedava sürdürümcü yaptıklarını sanacak.
Herkesin bir telefonu kesin var. Çoğunluğun da internet bağlantısı bulunmakta. Sağ olsunlar, haftada birkaç kez halimizi hatırımızı sorar bu iletişim firmaları. Her arayışta yeni bir internet ya da telefon sürdürümcülüğü önerirler bizlere. Bu telefonlarda çoğu zaman telesekreter, kimi zaman da insan konuşur.
Dün akşama doğru bir iletişim şirketinden arandım. Konuşan telesekreter değildi. Capcanlı bir insan vardı karşımda. Saygılı, görevini yapmak için çırpınan bir kadın. Hiç soluk almadan anlatacaklarını anlattı. Beni bu kadar çok düşündükleri için duygulandım.
Koca firma, benim bütçem için seferberdi. Yeni bir paket sundular bana. Bu paketin ekonomik yararları çokmuş benim için. Yalnız iki yıllıkmış bu paket. Bu süre içinde vazgeçemezmişim.
 “Ya vazgeçersem ne olur?” diye sordum.
“Sizi bir dakika bekleteceğim.” dedi. Birilerine danıştı sanırım. Yeniden konuşmaya başladı.
“Sürdürümcülüğünüzü dondururuz.” dedi hoş sesli kadın.
“Ya başıma bir kaza bela gelirse, ölürsem ne olacak?” dedim.
“Allah göstermesin!” demesini “Uzun ömürler” dilemesini beklemekteyim.
Karşımdaki ses: “Yine hesabınızı dondururuz.” demesin mi?
İşte, o anda ben gülmeye başladım. Telefondaki şaşkın... Sanırım benim için “Adamcağız keçileri kaçırdı.” diye düşünmekte.
“Beyefendi...” diye seslendi bana birkaç kez. En sonunda “Beyefendi orda mısınız?” dedi.
“Evet, buradayım. Kusura bakmayın, biraz fazla güldüm sanırım. Ben ölünce sürdürümcülüğümü dondurmanız ilginç geldi de bana.”
Bir süre sustu. “Paketi onaylıyor musunuz?” diye sordu. Düşünmek için zaman istedim.
Ne olursa olsun işinde sonuç almaya çalışan bir kişi var karşımda. Koşullanmış... Eğer koşullandığı sınırların dışına çıkarsa işinden olacağını bilen biri. Çalışanlar da müşteriler de bir kâr kaynağı.
Ölsek dahi hesapların, sürdürümcülüklerin dondurulduğu bir düzendeyiz. Ne olur, ne olmaz diriliveririz belki bir gün?
                                                                       Adil Hacıömeroğlu
                                                                       14 Kasım 2013


5 yorum:

  1. Telefon sürdürümcülüğü konusunda bir KARA MİZAH bu yazı. Tüketimi özendirme ve daha çok kazanma adına , ilgili firmaların , çalışanlarını ne denli koşullandırdığını da anlıyoruz bu yazıda . Teşekkürler Sayın A. Haciömeroğlu ; emeğinize sağlık! ÖZGEN KARA

    YanıtlaSil
  2. Evimi görmeden onu bile sigorta ediyorlar .geçen yıl 300 liramı almayı başardılar bu yıl sadece beni değil evimi de aynı sisteme dahil etmek istediler sağolsunlar bizi çok düşündükleri için ..Şeref Öztürk Usta .

    YanıtlaSil
  3. Şartlandırılmış,amaca hizmet eden emek modern köle durumundadır.

    YanıtlaSil
  4. Benim üzüldüğüm, gelen bu telefonlarla kim bilir kimler tuzağa düşüyor. Yaşlılar, akıllı telefon kullanamayacağını bile bile şirket büro personelinin allayıp pulladığı için o telefonu satın alan kişiler vb teknoloji mağdurları.
    Soygunun bir başka türlüsü...
    Şükran Balekoğlu Yamak

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık hocam. Son dönemde bu taciz aramalarına yasal kısıtlamalar getirildi. Halen daha yeterli değil, ancak iyileşme var

    YanıtlaSil