CUMHURİYET ÖZGÜRLÜKTÜR

                                    
Bugün Cumhuriyet Bayramı… Sabahleyin uyanır uyanmaz televizyonu açtım ve Cumhuriyet’le ilgili neler konuşulduğunu dinlemeye başladım. Atacan(6) da benimle aynı anda uyandı. Ona: “Cumhuriyet nedir?” diye sordum.
O: “Cumhuriyet özgürlüktür.” dedi.
“Peki, özgürlük nedir?” diyerek sözümü, sorularla sürdürdüm.
Atacan: “Özgürlük, istediğini yapmaktır.”
“Sen, her istediğini yaparsan ve bu yaptıkların başkalarına zarar verirse bu, özgürlük olur mu?”
“Olmaz...” deyip sözünü sürdürüyor. “Ben özgürlüğümü kullanırken, yani oyun oynarken başkalarını rahatsız etmiyor, onlara zarar vermiyorum.”
Atacan, sözünü bitirdikten sonra bana soruyor.
“Sence Cumhuriyet ne demek?”
“Cumhuriyet halkın kendi kendisini yönetmesi demek…” diyorum kestirmeden.
O: “Cumhuriyet halkın kendisini yönetmekse çocukların da anne ve babaları tarafından yönetilmesi demek değil mi?” diyor.
“Evet… Çocuklar büyüyünce kendilerini yönetecekler. Anne, babalar aslında çocuklarını yönetmiyorlar; bazı konularda onları uyarıyorlar.”
“Hayır!” diyor. “Çocuklarının her şeylerine karışıyorlar. Oyun oynamalarına, yemek yemelerine, giyimlerine, kırıp dökmelerine, oturup yattıkları yere, uykularına, evi dağıtmalarına…”
Artık, sözün bittiği yere gelmiş bulunuyoruz. Bundan sonra savunma yapmanın gereği yok! Çocuk, her şeyin farkında…
                                                                       Adil Hacıömeroğlu
                                                                       29 Ekim 2017


1 yorum:

  1. Atacan özgürlükte çağ atlamış maşallah. Başı boş olmadığınında farkında. Oyun oynarken başkalarını rahatsız etmiyorum diyor. İşte ağaç yaşken eğilir. Eğitimin eğitimli donanımlı bir ailenin özgür evladı. Kutluyorum Atacan'ı çdğalmaları benimsemeleri dileklerimle.
    DUYGUSAL ŞAİR
    DENİZLİ

    YanıtlaSil