Başbakan yardımcılarından Bozdağ, "Diyanet laik
olmamalı." dedi. AKP'nin alışılmış bir taktiği. Önce bir parti sözcüsü ya
da hükümet üyelerinden biri, kamuoyunun gündem yorgunu ve şaşkını olduğu bir
anda konuyu ortaya atıyor. Toz duman içinde halkın nasıl tepki göstereceğine
bakıyorlar. Muhalefet partileri, basın konuyu irdelemezse işi sonuca
vardırıyorlar. Bu arada basının büyük çoğunluğunu oluşturan yandaşlar da konuya
kendilerince haklı gerekçeler bulup beyin yıkamaktalar. Sonrasında zemin hazır olunca
da gerekli değişiklik yapılarak bir cumhuriyet kalesi daha yıkılmış oluyor.
"Bu madde içinde laiklik ilkesiyle bağdaşmayan bir
husus var. Yeni düzenlemede laiklikle bağdaşmayan bu hususun da Diyanet İşleri Başkanlığı'nı düzenleyen
maddeden çıkarılmasında fayda vardır. Nedir o? 'Genel idare içinde yer
alan Diyanet İşleri Başkanlığı laiklik ilkesi
doğrultusunda' diye başlıyor... Yani görevini yaparken 'laiklik ilkesi
doğrultusunda görev yapar' diye bir görev tanımı yapılıyor. Yani
laikliğin izin verdiği kadar din anlatımına, laikliğin izin verdiği kadar
hizmete izin veren yapı var. Bu müdahaleci bir laiklik anlayışıdır, doğru bir
şey değildir." Bu sözler, Bozdağ'ın açıklamasından bir bölüm. Burada kast
edilen anayasanın Diyanet İşleri Başkanlığı ile ilgili 136. maddesi. Anayasanın
bu maddesi ne diyor, bir de ona bakalım.
"Genel idare içinde yer alan Diyanet İşleri
Başkanlığı, laiklik ilkesi doğrultusunda, bütün siyasi görüş ve düşünüşlerin
dışında kalarak ve milletçe dayanışma ve bütünleşmeyi amaç edinerek özel
kanunda gösterilen görevleri yerine getirir. (Anayasa, madde 136)" Diyanet
İşleri de diğer devlet kurumları gibi Cumhuriyet'in kuruluş felsefesine,
anayasada ifadesini bulan laiklik ilkesine uymak zorunda. Gerici kafalar,
laikliği "dinsizlik" olarak algılayıp halka da böyle algılattıkları
için bu anayasa maddesinden rahatsız olmaktalar. İslam dininde ruhban sınıfı
olmadığından dinle ilgilenen devlet kurumlarının ayrıcalıklı olması
beklenemez.
136. madde Diyanet'e, siyasetin dışında kalsın, diyor.
Kısacası camiye siyaset girmesin, istemekte. Bunun ne sakıncası olabilir ki?
Siyasete bulaşan bir Diyanet'in yolu mu açılmak isteniyor? Zaten son zamanlarda
Diyanet İşleri Başkanının fetva verirmiş gibi şeyhülislam edasıyla her konuda
konuşması ilgi çekicidir. "Kürtaj" ve "sezaryen"
konusunda tıp adamlarından önce konuşması, hükümet yanlısı bir tavır takınması
manidardır. BU tavırlarla camiye siyaset sokulmakta, din siyasete alet
edilmekte. Buradan hareketle başbakan yardımcısının anayasanın 24. maddesinde
neden değişiklik istediği de anlaşılmakta.
"Kimse, Devletin sosyal, ekonomik,
siyasî veya hukukî temel düzenini kısmen de olsa, din kurallarına dayandırma
veya siyasî veya kişisel çıkar yahut nüfuz sağlama amacıyla her ne suretle
olursa olsun, dini veya din duygularını yahut dince kutsal sayılan şeyleri
istismar edemez ve kötüye kullanamaz. (Bu arada, anayasadaki yazım ve noktalama
yanlışlarının düzeltilesi ivedilikle gereklidir." Bu da 24. maddenin son
paragrafı. Kim, neden rahatsız olur ki bu anayasa maddesinden? Ancak din
üzerinden siyasal ve kişisel çıkar elde etmek isteyenler rahatsız olur bundan.
Dinin kutsallığını kötüye kullanmak, dine zarar vermez mi? Dini, günlük
siyasetin içine sokmak, onun kutsallığına, saygınlığına zarar getirmez mi?
Gerçek bir dindar böylesine zararlı bir yola sapar mı?
Bu iki maddenin değiştirilmesiyle laiklik,
yasalarda da yaşayışta da kalmaz. Amaç, sözde özgürlük isteğiyle devletin sağlam
temellerinden önemli birisini daha dinamitlemek. Laikliği ortadan kaldırmak
demek, ulusal birliğimizi yok etmek demektir. Laiklik ilkesi ulusal
bütünlüğümüzün en önemli ortak paydasıdır.
Merak ediyorum, AKP ile demokrasi(?)
yarışına çıkan laiklikten yana olduğunu söyleyen siyasetçilerin önüne bu
anayasa değişikliği gelince ne yapacaklar? Cumhuriyet'i cumhuriyet yapan
laikliği mi savunacaklar; yoksa "din özgürlüğü" kandırmacasına inanıp
AKP’ye destek mi verecekler ?
Adil Hacıömeoğlu
8 Haziran 2012
BEN ATATÜRKÜN LAİKLİĞİNDEN DİN ALANININ KENDİ ÖZYÖNETİMİNDEN İNANALAR TARAFINDAN YÖNETİLMESİNİ ANLIYORUM.KÖYDEKİ CAMİYE TUTULACAK İMAMDAN VAİZE KADAR HALK SORUMLUYDU ÇOCUKLUĞUMDA .ŞİMDİ DEVLET KADROLU İMAM VE VAİZLERLE STATÜKOCU DEVLET DİNİNİ LAİKLİK DİYE YUTTURUYORLAR.DEVLET DİNNE DE,SOSYAL YAPIYADA,MALİ YAPIYADA DAYATMA YAPARAK GÜYA STANDART KOYABİLİYOR.LAİKLİK NASIL BİR STANDART Kİ?
YanıtlaSilYUKARIDA BELİRTİĞİNİZ GİBİ BİR KONUDA PARTİ POLİTİKALARINA UYGUN BİR DEĞİŞİKLİK YAPACAKLARI ZAMAN ÖNCE AKP NİN PARTİ SÖZCÜSÜ VEYA HÜKÜMET ÜYELERİNDEN BİRİ EYLEME GEÇİYOR VE NABIZ YOKLAMASI YAPIYOR, SONRA GÜNDEMİ DEĞİŞTİREN BU KONU ÜZERİNDE MÜTAREKE BASINI OLAYI GELİŞTİRİYOR HALKI YÖNLENDİRMEYE ÇALIŞYOR SONUÇTA OLAY İSTEDİKLERİ YÖNDE GELEŞİSE BİR GECEDE KANUN HALİNE GETİRİYORLAR.BU TIP LİTERATÜRÜNDE AŞI UYGULAMASINA BENZİYOR.bAZI AŞI UYGULAMASINDAN ÖNCE AŞININ AZ BİR MİKTARI VÜCÜDA ENJEKTE EDİLİR.ÖRNEĞİN VEREM VEYA ALLERJİ TESBİT AŞILARI GİBİ..TESBİT AŞISI TUTARSA ESAS AŞI YAPILIR.TUTMAZSA AŞI YAPILMAZ.ŞİMDİ LAİKLİK İLKESİNİ ANAYASA TEMİNATI ALTINDA OLAN DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞINA EL ATTILAR.İSTEDİKLERİ LAİKLİK İLKESİNİ BU KURUM VAZİFESİNDEN SİLMEK VE KENDİ İSTEDİKLERİ ŞEKİLDE DİN AĞIRLIKLI DANIŞMA ŞÜRASI HALİNE GETİRMEKTİR.NİTEKİM BU UYGULAMANIN İLK AŞAMASI OLAN DEVLET KADROLARINA İMAM VE VAİZLERLE DOLDURDULAR.CUMHURİYETİMİZİN TEMEL İLKESİ OLAN LAİKLİĞİ ORTADAN KALDIRMA ÇABALARINA MUHALEFETTEN SEN ÇIKMAMASI DA AYRI BİR KONU.DİKKAT EDİLİRSE DİYANET BAŞKANININ KÜRTAJ KONUSUNDAKİ BEYANATI ANINDA chp CE KÜRT SORUNU VE TERÖR KONUSUNDAKİ TEKLİFİNE AKP BALIKLAMA ATLADI VE LAİKLİK KONUSUNA YİNE GÜNDEMİ DEĞİŞTİRDİ.LAİKLİK UYGULAMASI KENDİ İÇİNDE AKP NİN POLİTİKASINA UYGUN OLARAK SESSİZ VE SEDASIZ YÜRÜYÜP 136. MADDEYİ GÜNÜ GELİNCE KALDIRMAK TEŞEBBÜSÜNDE BU İKTİDAR BULUNACAKTIR.
YanıtlaSilM.K.AKAY
Yazınız çok güzel olmuş arkadaşım. Duygularımıza tercüman oluyorsunuz.
YanıtlaSil