BİR ÇİFT AYAKKABI MI, OTUZ CİLT KİTAP MI?


Fulya Kırımoğlu ile sosyal medyada tanıştım. Sanırım 2023’ün Ağustos’uydu tanıştığımızda.  İkimizin de yer aldığı bir sosyal medya grubunda oldu tanışmamız. Benim bir yazıma ilgi göstermişti. Derken yazılarımı düzenli okuyan, yorum yapan bir okur ve arkadaş kazandım.  Henüz yüz yüze görüşmedik. Ancak telefonlaşıyoruz gerekli olduğunda. Arkadaşlığımız sanki kırk yıldır sürüyor gibi.

Fulya Hanım, Ankara’da yaşamakta. Sosyal biri… Toplumsal sorumluluklarını eksiksiz yerine getirmeye çalışan yurttaşlarımızdan… En büyük çabası da doğayı korumak için sorumluluklar üstlenmek… Tohumluk Sosyal Yardımlaşma, Eğitim ve Kültür Sanat Vakfı’nın gönüllüsü… Ata tohumlarının korunup yaygınlaşması için büyük emek vermekte bu gönüllü çalışmasıyla. Bu arada Mudurnulu olduğunu söyleyeyim. Mudurnu Sürdürülebilir Kalkınma Derneği’nin başkanlığını yapmakta. Dur durak bilmiyor. Okuyor, dinliyor, araştırıyor, gezip dolaşıyor, anlatıyor; ülkemizin derinleşen yaralarına merhem olmaya çalışıyor.

Memuriyetten emekli oldu, ancak şu an yaptığı iş, çok zamanını almakta. Özveri gerektiren çalışmalarını bıkıp usanmadan yapmakta. Belki de memurken bu denli çalışıp yorulmadı. Yüreğinde ve usunda bitip tükenmeyen bir erke söz konusu.

Fulya Hanım, bana kitap armağan eder zaman zaman. Kadıköy’de bir bankada çalışan kardeşi Didem Hanım’la gönderir kitapları. Amacı, yazılarıma kaynak sağlamak. Bu arada, bana kitap armağan eden başka arkadaşlarımın olduğunu da söylemeliyim.

Henüz yüzünü görmediğim arkadaşım, Ankara’da kitap fuarları oldukça arar beni, ona kitap önermemi ister. Geçtiğimiz nisan ayıydı sanırım. Yine kitaplarla ilgili konuşuyorduk telefonda. Ona, Kaynak Yayınlarının yayımladığı 30 ciltlik Atatürk’ün Bütün Eserlerinin kitaplığında olup olmadığını sordum. ATABE’yi henüz alamadığını söyledi üzüntüyle karışık utanarak ve bunun büyük eksiklik olduğunu belirterek. Ekonomik koşulları uygun olduğunda bu eksikliği gidermesini diledim. Anında kitap dizisini almaya karar verdi. Yayınevini arayıp kitapların indirimli ederini öğrendim. Sonrasında onu arayıp söyledim indirimli ederi, 7.800 lira. Aradan birkaç saat geçtikten sonra kitapları satın aldığını söyledi. İki gün sonra da kitaplarının eline ulaştığını muştuladı bana.

Telefonda: “Yürüyüş ayakkabısı almak için para biriktirmiştim. Bu parayı ATABE’ye verdim, eski spor ayakkabılarımla idare ederim.” dedi. “Bir çift ayakkabı ederine 30 cilt kitap…” diyerek gülüştük. Aslında bu gülüşün altında büyük bir yürek sızısı ve üzüntü vardı. İnsan, yaşamında ve harcamalarında kitabı ön sıraya koymalı.

İki hafta önce Kaynak Yayınları’na uğradım. Mersin’de yaşayan bir arkadaşıma armağan kitap göndermek için. Her gidişimde olduğu gibi yayınevinin kıdemli satış görevlisi Mesut Barış arkadaş, önce güleryüz ve içtenlik, sonrasında ise hiç sormadan çay ikram etti bana. Mesut, her gidişimde yerinden kalkıp çayımı önüme koyar. Ondan sonra da söyleşiriz. Çayımı içerken armağan kitabı hallettik. Dil konulu yeni çıkan bir kitabı da kendime aldım. Söyleşimizde konu, Fulya Hanım’ın aldığı ATABE’ye geldi. Ben: “Fulya Hanım, yürüyüş ayakkabısı almak için biriktirdiği parayla aldı bu kitapları.” deyince Mesut Bey’in yüzü değişti. “Şu işe bak!” diyerek sürdürdü konuşmasını “Bunca emek, onlarca kişinin çalışması bir çift ayakkabı…” dedi kaşlarını çatarak. Çalışma saati bitmişti. Yayınevinden çıkmakta olan birkaç çalışan da söyleşimize katıldı. Mesut, ATABE’lerin nasıl hazırladığını, her metnin nasıl özenle ele alındığını, bir harfin düzeltilmesi için bile metnin kentler arasında mekik dokuduğunu anlattı. Yayın ve danışma kurulunun her sözcüğü ilgiyle okuduğunu anlattı biraz da üzüntü duyarak. Bu arada yayın ve danışma kurullarından uçmağa varmış olanları da saygıyla andık.

ATABE’lerin bin bir emekle hazırlanan eşsiz yapıtlar olduğunun bilincindeyim. Bu nedenle bu eşsiz hazinenin tüm dostlarımın elinin altında bulunması için büyük çaba göstermekteyim. Bunu uzun süredir görev edindim kendime. Arkadaşlarıma: “Kızlarınızın, oğullarınızın çeyizine koyun birer takım. Bundan iyi düğün armağanı olmaz.” diyorum.

ATABE’ler parayla pulla hazırlanacak bir kitap dizisi değil. Böyle bir yapıtı ortaya çıkarmak için öncelikle Atatürk’ü iyi anlayıp içselleştirmek, büyük bir özveri, yüksek bir yurtseverlik gerekmekte. Alma ağacının dibinde oturanların, verici olmayanların anlayacağı bir iş değil bu büyük emek ürünü. Fulya Hanım da vericilerden… Vermeyi, topluma katkı yapmayı, özverili olmayı, dünya malının dünyada kalacağı düşüncesinde olduğu için biriktirmek yerine paylaşmayı yaşam biçimine dönüştürmüş bir koca yürekli kadın. Kadın sözcüğünün kök anlamına uygun olarak topluma, dostlarına, çevresini, yurduna bir şeyler katmakta kendinden, gönlünden. Ne diyelim? Toplumumuzun geleceği, varlığı için Fulya Hanımlar çoğalsın!

                                                         Adil Hacıömeroğlu

                                                         2 Mayıs 2024

30 yorum:

  1. Çok üzücü, bir ayakkabı ederine 30 ciltlik bilgi hazinesi. Bir dönem okullara alınmıştı. Şimdi utanarak görüyorum ki, aldığım ikinci el kitaplar kütüphaneler den çıkma. Canımı çok acıttı.

    YanıtlaSil
  2. Fulya hanım gibi değerli saygın entelektüel bir hanımefendiye saygılar sunarım.Yazılarınıza yaptığı yorumları okumak keyifli.Atatürk ün Bütün Eserleri her evde bulunması ve okunması gereken bir dizi.Müthiş bir eser.Emek vererek bu eseri var edenlere teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrim bey , teşekkür ederim.🙏🏻Fulya Kırımoğlu

      Sil
  3. Kitap fuarlarını çok severim.Çeşit çeşit kitaplar stantlar da başka dünyalara götürür. İlkokulda kütüphane öğretmenimiz Latife Türkeli geçen sene uçmaya vardı bizi evine çağırır DedeKorkut Masallarını okutur , kitap okuyana ödüller verirdi . Her yaştan öğrenci vardı mahallemizin değerli öğretmeniydi Manisa’lıydı geçen seneye kadar ziyaret ederdim … Nurlarda uyusun . Ruhu şad olsun . Beni çocukluğumuzda gönüllülüğe yönlendirmişti farkında olmadan aileden gelen sevgi ve paylaşmak herkeste olması gereken vasıflar mutlu etmek çocuklara kitap hediye etmek beni de mutlu ederdi .Bu alışkanlığımı devam ettirmekteyim , doğum günlerinde kitap, okul mezuniyetlerinde kalem hediye etmeyi seviyorum özellikle Anıtkabir’in hediyelik bölümünden .Fen Bölümü mezunuyum. “Bilgi -BelgeYönetimini (Kütüphanecilik )okudum.Kültür Bakanlığı’ndan emekli olunca , resim, çini , dil kursu , koro çalışmalarına devam ettim . Gönüllülük esas olunca dernek ve vakıflarla , ata tohumlarıyla yolum keşişti .17 maddelik Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin gerçekleşmesi için Dernek olarak Bolu ve ilçeleri dahilinde çalışmalarımızı devam ettiriyoruz .Adil Öğretmenim beni onurlandırdınız. Yazınızı duygulanarak okudum . Güzel düşüncelerinize sağolunuz . Daha çok okuyup ,üretip sözlerinize layık olmaya çalışacağım .Yüreğinize sağlık..🙏🏻 …Okurunuz bol olsun .Ortak değerimiz “ATATÜRK “ün Bütün Eserleri, iyi ki almışım , baskısı , cildi , kuşe kağıdı kaliteli , ekonomik , kalıcı değerli miras ,hala öğreniyoruz 2 oğlum var çok kitap okur .Anne ve babamdan gördüğüm önceliklerimiz vardır.Tarihimizi , vatanımızın nasıl kazanıldığı okuyup öğretmeliyiz ki , bilinçlenip farkındalık yaratmalıyız.Adil Öğretmenim iyi ki yollarımız keşişmiş , sağolunuz.Trabzon’ dan selamlar , saygılarımla…✍️🙏🏻🇹🇷🌱🍀🌼Fulya Kırımoğlu

    YanıtlaSil
  4. Fulya hanımı yürekten kutluyorum. Gerçekten de sosyal duyarlılık gösteren ve bu uğurda özveride bulunan, çalışmalar yapanlara hayranım. Böyle duyarlı insanların çoğalması ile alt edeceğiz kötüleri ve kötülüğü. Kitaplar sayısız pencereler aralar. Tüm renkleri görmemizde oldukça etkilidir. Fulya hanımın; ayakkabı yerine kitapları seçmesi de ayrıca bir yüce gönüllülük.
    👏👏👏 Harika bir metin kaleme almışsınız Adil bey. Sizi de kutluyorum. Saygılarımla
    Nilgün Baş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanım teşekkür ederim🙏🏻Fulya Kırımoğlu🌹👩

      Sil
  5. Fulya hanımı en içten duygularımla kutluyorum demennim Fulya hanımların o değerde insanların çok olması ama öyle ama böyle bir dürlü hayat biter ama güzel oluşumlar asırlar devam eder yüce Rabbım bizlere hayırlı oluşumlarda olmayı nasip eylesin inşallah hayırlı cumalar gününüz aydın ömrünüz bereketli sağlıklı sıhhatli huzurlu günler Kırklareli den selamlar sevgiler saygılar sunuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim🙏🏻Fulya Kırımoğlu👩

      Sil
  6. Kaleminize sağlık Adil Hocam ne güzel yazmışsınız Fulya Hanımı 👏
    Fulya Hanım aslında bu anı ile bizlere Milli Kültüre verdiğimiz değerin önemini, temel ihtiyaç olan ayakkabı yerine Ata'mıza olan borcumuzu ödeme yollarını en önemlisi ise kadinların fedakar yönünü gösteriyor. İstisnalar dışında kitap yazarları ilgi çekmek için karakterlerine doğa üstü abartilar yüklerler. Fulya Hanımı ile yüzyüze tanışmış biri olarak da Kıymetli Adil Hocama sadeliginden dolayı teşekkür ederim iyi ki varsınız

    YanıtlaSil
  7. Latif Demir Öğretmenim , teşekkürler🙏🏻Diyarbakır’ a selamlar , nadide öğrencilerinize sevgiler , hayallerinin gerçekleşmesi dileğiyle yolları açık ,gelecekleri güzel olsun🙏🏻🍀🌺🇹🇷Fulya Kırımoğlu

    YanıtlaSil
  8. Değerli Adil Bey Öğretmenimiz,benim için de çok değerli özde vatansever,hümanist ,örnek Türk Kadını olan Fulya Hanım'ı çok incelikli,gerçekçi değerlendirmenizden çok mutlu oldum;size çok teşekkür ederim.Canım Fulya Hanımcığım benim velimdir;ortaokulda kendisi gibi şahane ikinci oğul evladının iyi ki de öğretmeni oldum;o gün bugündür benim muhteşem dost enerjimdir;can insan gücümdür;iyi ki hayatımızda var;onun ve onun gibi dünyamızdaki inanılmaz olumsuzluklara;örselenmelerimize dayanımalarımızı sağlayan melek canlarımızın özel korunmalarını Yüce Allah'tan diliyorum;inşallah;sonsuzca.Çok iyi;güzel akşamlar ve gelecek güzel günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Öğretmenim , Zeynep Karayazıcı güzel sözlerinize teşekkür ederim.İyi ki sizi tanımışım .🙏🏻♥️🌹🍀🇹🇷Fulya Kırımoğlu

    YanıtlaSil
  10. Fulya hanim çok değerli bir kişiliktir.Dostluğumuz 30 yıl öncesine dayanır .Sınıfımızın özel annesiydi .Çok duyarlı bir insandır. Böyle güzel sosyal projelerde calisarak kültürümüzü insanlara aşılamasi beni çok mutlu ediyor.İnsanlara ve çevreye katkısı çok büyüktür. Çalışmayı ve okumayı kendine hedef olarak belirlemiş bu yolda hergün çalışmalarına yenilerini katmaya devam ederek bir çok gönüle dokunuyor ....canim Fulya hanim sizi tebrik ediyorum .Bu yolda sağlık sıhhat ve başarılarınız daim olsun..Trabzon'daki sevgiler..Hamdiye Demirci

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hamdiye, güzel sözlerin için teşekkür ederim.Trabzon benim için özel , kentin dokusu, havası ,insanıyla çalışırken mutlu olduğum şehir , vefalı dostlara sekam olsun, sevgiler🙏🏻♥️🌹👩FulyaKırımoğlu

      Sil
  11. Canım ablam Fulya Kırımoğlu yeryüzü meleği ailemizin fedakarı sevgı yumağı onu çok güzel anlatmışsınız Adil hocam kalemınıze sağlık iyiki varsınız sizde ablamda🙏👏🌺🌺🌺🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ,Ferda’m 🙏🏻♥️🌹Adil öğretmenimizin yüreğine sağlık.Anlatımları bizleri dinlendiriyor, bilgilendiriyor.Var olsun .👏🙏🏻🍀🌺Fulya Kurımoğlu

      Sil
  12. Bu ülkede sosyal sorumluluk projesi ve toplum yararına yapılacak tüm işlerde emek vermeğe çalışan canım Fulya ablamı değerli öğretmenimiz çok güzel bir anlatımla kaleme almış. Yolunuz açık olsun tüm dernek çalışmalarınızı destekliyoruz.

    YanıtlaSil
  13. Toplumsal sorumluluk projelerinde görev almış yüreği kadar kendi de güzel canım Fulya ablamı bu anlamlı yazı da okuyunca çok etkilendim. Adil öğretmenimizin de o güzel kalemine sağlık çok güzel anlatmış. Yolunuz edebiyat kültür bilim sanat olsun. Sağlıklı güzel günlerde tüm dernek projelerinde yanınızdayız. Sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Lale , biz beraberlik ve dayanışma ruhuyla varız Hepimiz ülkemiz için varız . Teşekkür ederim🙏🏻♥️🌹🍀Fulya Kırımoğlu

      Sil
  14. Sevgili Fulya Hanım ve Adil Bey, ikinizi de yürekten kutluyorum💐Fulya başkanım, Mudurnu'muzun gururu... Bu yazıdan da anlaşıldığı üzere fedakarlık abidesidir kendisi. Bireyi iyi tanır, analiz eder ve ince davranışlarıyla hep mutlu etme amacı taşır. Bilgi ve kültürüyle örnek insan, iyi ki varsınız🤲🏻💐 İsmail Öztaş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İsmail , derneğimizin , memleketimizin ,eğitimini amaç edinen çalışkan , gönüllüsü sağolasın . 🙏🏻🌺💙

      Sil
  15. Değerli Öğretmen Adil Bey. Blog’unuzdan sizin yazılarınızı takip ediyorum Bilge bir yürek kaleminize sağlık doğan güneşe benziyorsunuz etrafınızı aydınlatarak karanlıklara meydan okuyorsunuz tebrik ederim yazılarınızı kitap olarak görmek isterim. Selam ve sevgiler👏👏📚🖌️🖇️Sevinç Karaarslan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım annem , sağolasın iyi ki benim annemsin 🙏🏻♥️🦋🌺🌹🍀❤️💐🥰Fulya Kırımoğlu

      Sil
  16. Adil öğretmenim ben de öğretmenim sizin yazılarınızı herkes okuyup bilgilenmeliKitap okuma sevgisi beynin aydınlık ışığı, insan gözlerini yeni gökkuşağı renklerine açan bilim meşalesidir.Cocuklara bu sevgiyi aşılamak,100.yıl Türkiyesin'de en büyük milli sorumluluktur. Fulya hanımın davranışı herkese örnek olmalı, Atatürk Cumhuriyet kadını daha neler yapar,Yer gök inlesin Özlem Arıcan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Özlemciğim yolun açık olsun ..Teşekkür ederim🙏🏻🌺❤️🌱🍃📚Fulya Kırımoğlu

      Sil
  17. Saygıdeğer Adil öğretmen, okumakta olduğum diğer tüm eserleriniz gibi bu yazınız da çok anlamlı ve besleyici. Kitap okumanın önemini ne kadar da güzel vurgulamışsınız.
    Yazınızda sevgili Fulya teyzeme denk gelmek beni çok mutlu etti, hem de böylesine özgün bir anlatım ile… Sizin de kaleme aldığınız gibi, kendisi çok değerli ve aktif bir kişi olmanın yanı sıra fedakar ve içtendir. Yazdığım yazılar hakkında rahatça bilgi alış verişi yapabildiğim biridir.
    Bu seçkin eseriniz için şahsım adına size teşekkür etmek isterim. Daha nicelerine.
    Paris’ten _Aujourd’hui La Turquie_ yazarı Gözde Pamuk

    YanıtlaSil
  18. Canım Gözde’ciğim , teşekkür ederim ,🙏🏻♥️🦋🌹🥰📚💐Fulya Kırımoğlu

    YanıtlaSil
  19. Teyzem hem ailesine hem de çevresindeki insanlara, sevdiklerine destek olmak için elinden geleni yapar. Hayatının etkinlikten etkinliğe koşturmakla geçtiğini biliyorum. Herkese yardımcı olmaya, okumaya, bilgilenmeye, başkalarını da bilgilendirmeye çok önem verir. Aktif katılımı, gelişimi önemser. Derneklerdeki işleri fark edilmeyecek gibi değildir. Tanıyan herkes samimiyetine, dürüstlüğüne, içten gülüşüne hayran kalır. Öğretmenimiz teyzemi çok güzel betimlemiş. Çok teşekkür ederiz:) Nilsu Doğulu

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Fulya teyzemi bu kadar kiymetli bir yazida yer almasi beni cok gururlandirdi. Kendisi abla, kardes, teyze, anne degerli bir Cumhuriyet kadinı. Çok fedakâr, mütevazı, özverili, çok temiz kalpli bir insandır. Başta mudurnuya kazandirdiklari için, sizinde bahsettiginiz gibi bir çok dernekte kurucu yada gönülü herkesi bilgilendirmek, herkese ulaşıp farkındalık yaratmaya çalışan bir kişi. Bu güzel yazı için emeğinize sağlık.Teşekkürler Adil bey. Kübra Kaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kübra teşekkür ederim. Başarılar🙏🏻📚Aydın’ a sevgiler , selamlar🍀💐👩🙏🏻Fulya Kırımoğlu

      Sil