İletişim
şirketleri ikide bir telefonla arar sizi. Telefon ve internette yaptıkları
yeniliklerden söz ederler. Bizim için nasıl “ekonomik paketler”
hazırladıklarını anlattıklarında neredeyse gözlerimiz yaşarır. Gören de bu koca
koca firmaların halkı bedava sürdürümcü yaptıklarını sanacak.
Herkesin
bir telefonu kesin var. Çoğunluğun da internet bağlantısı bulunmakta. Sağ olsunlar,
haftada birkaç kez halimizi hatırımızı sorar bu iletişim firmaları. Her
arayışta yeni bir internet ya da telefon sürdürümcülüğü önerirler bizlere. Bu
telefonlarda çoğu zaman telesekreter, kimi zaman da insan konuşur.
Dün
akşama doğru bir iletişim şirketinden arandım. Konuşan telesekreter değildi.
Capcanlı bir insan vardı karşımda. Saygılı, görevini yapmak için çırpınan bir
kadın. Hiç soluk almadan anlatacaklarını anlattı. Beni bu kadar çok
düşündükleri için duygulandım.
Koca
firma, benim bütçem için seferberdi. Yeni bir paket sundular bana. Bu paketin
ekonomik yararları çokmuş benim için. Yalnız iki yıllıkmış bu paket. Bu süre
içinde vazgeçemezmişim.
“Ya vazgeçersem ne olur?” diye sordum.
“Sizi
bir dakika bekleteceğim.” dedi. Birilerine danıştı sanırım. Yeniden konuşmaya
başladı.
“Sürdürümcülüğünüzü
dondururuz.” dedi hoş sesli kadın.
“Ya
başıma bir kaza bela gelirse, ölürsem ne olacak?” dedim.
“Allah
göstermesin!” demesini “Uzun ömürler” dilemesini beklemekteyim.
Karşımdaki
ses: “Yine hesabınızı dondururuz.” demesin mi?
İşte,
o anda ben gülmeye başladım. Telefondaki şaşkın... Sanırım benim için “Adamcağız
keçileri kaçırdı.” diye düşünmekte.
“Beyefendi...”
diye seslendi bana birkaç kez. En sonunda “Beyefendi orda mısınız?” dedi.
“Evet,
buradayım. Kusura bakmayın, biraz fazla güldüm sanırım. Ben ölünce sürdürümcülüğümü
dondurmanız ilginç geldi de bana.”
Bir
süre sustu. “Paketi onaylıyor musunuz?” diye sordu. Düşünmek için zaman
istedim.
Ne
olursa olsun işinde sonuç almaya çalışan bir kişi var karşımda. Koşullanmış...
Eğer koşullandığı sınırların dışına çıkarsa işinden olacağını bilen biri.
Çalışanlar da müşteriler de bir kâr kaynağı.
Ölsek
dahi hesapların, sürdürümcülüklerin dondurulduğu bir düzendeyiz. Ne olur, ne
olmaz diriliveririz belki bir gün?
Adil
Hacıömeroğlu
14
Kasım 2013
Telefon sürdürümcülüğü konusunda bir KARA MİZAH bu yazı. Tüketimi özendirme ve daha çok kazanma adına , ilgili firmaların , çalışanlarını ne denli koşullandırdığını da anlıyoruz bu yazıda . Teşekkürler Sayın A. Haciömeroğlu ; emeğinize sağlık! ÖZGEN KARA
YanıtlaSilEvimi görmeden onu bile sigorta ediyorlar .geçen yıl 300 liramı almayı başardılar bu yıl sadece beni değil evimi de aynı sisteme dahil etmek istediler sağolsunlar bizi çok düşündükleri için ..Şeref Öztürk Usta .
YanıtlaSilŞartlandırılmış,amaca hizmet eden emek modern köle durumundadır.
YanıtlaSilBenim üzüldüğüm, gelen bu telefonlarla kim bilir kimler tuzağa düşüyor. Yaşlılar, akıllı telefon kullanamayacağını bile bile şirket büro personelinin allayıp pulladığı için o telefonu satın alan kişiler vb teknoloji mağdurları.
YanıtlaSilSoygunun bir başka türlüsü...
Şükran Balekoğlu Yamak
Elinize sağlık hocam. Son dönemde bu taciz aramalarına yasal kısıtlamalar getirildi. Halen daha yeterli değil, ancak iyileşme var
YanıtlaSilDeğerli , Adil Öğretmenim size sağlıklı, uzun ömürler dilerim🙏🏻♥️🍀Ben kolayını buldum açmıyorum 😇. Vakitli , vakitsiz arıyorlar, uzatıp ikna etmeye çalışıyorlarÖzellikle yaşulu’ larımız çok zorlanıyorlar.İhtiyacımız kadar , verimli kullanırsak yeterli oluyor , çocukların eline verilince maalesef kontrolsuzl kullanımdan faturalar yüksek geliyor. Tarife değişikliğinde ısrarla müşteri temsilcisine ulaşıp kendi dediğimi yaptırıyorum . Esen kalınız , saygılarımla🙏🏻👩Fulya Kırımoğlu
YanıtlaSil