Hükümetin ağlamaktan sorumlu bakanı, “Vardar Ovası”
türküsünün kavuştak bölümünde geçen “Kazanamadım rakı parası” dizesindeki “rakı”
sözcüğünden hoşlanmamış. Yüzlerce yıldır söylenen türkünün sözleri bir bakanı
neden rahatsız eder?
Arınç, bayram ziyaretine gittiği Bursa’daki
Balkan Göçmenleri Federasyonu’nda Vardar Ovası türküsünü için "Onda rakı
falan geçiyor. Başka bir şey söyleyin." buyurmuş. Yedi yüz yılı aşkındır
söylenen bir türküyü yasaklamak cüretini nereden alıyor Bakan Bey? Bu türkü, ilk
söylendiğinde “rakı” sözcüğü büyük bir olasılıkla yoktu sözlerinde.
Türkülerimizin büyük çoğunluğunda olduğu gibi, “Vardar Ovası”nın sözleri de
zamanla değişikliğe uğramış olabilir. Bu değişiklikler halkın yaşam anlayışına
ters düşecek biçimde olmaz. Halk, yaşadığını yansıtır türkülerde.
Arınç’ın, türkünün sözlerine karşı çıkışının
nedeni, tüm olayları olduğu gibi, türküleri de dinsel bakış açısıyla
değerlendirmesindendir. Halkı, kendi yaşam anlayışının kısır iklimine sokma
çabasıdır bu. Tek boyutlu, ben merkezli toplum yaratma isteğinin cahil
cesaretiyle dışavurumudur.
“Türkü”
sözcüğü, “Türk’e özgü olan” demektir. Bu nedenle dünyada türküsü olan tek ulusuz.
Türküler, Türk Ulusu’nun yaşam biçimini, tarihsel serüvenini, sevi, kırgınlık,
isyan, kahramanlık, sevinç, mutluluk, acı, kırım ve yıkımları anlatır. Halkın
dil, yüreğidir. Halkın diline kelepçe vurulup yüreği zindana atılamaz.
“Vardar Ovası” türküsünün öyküsü Balkanların
fethi yıllarına dayanır. Makedonya topraklarından kopup gelen bir yürek ezgisidir.
1370’li yılların tarihi vardır üstünde. Üstelik bu yaratı bir kadınındır. Kadınlara
ait türkülerde başka bir yürek vardır. Duygu yoğunluğu, tanrısal bir esin
kaynağının ürünüdür. Arınç’a önerim: Kadınların yarattığı her şeye saygı duymasıdır.
Kadın emeğine saygı duymamak, bir kişiyi felakete götürür. Alma kadınların
ahını…
Bin
yılı aşkın süredir Müslüman olan bir topluma, din öğretmek kimin haddine? AKP,
kendinden önceki binlerce yılda Türklerin İslam’a aykırı yaşadığını mı söylemek
istiyor? BOP’un dayattığı ılımlı İslam’ı işbirlikçi bir anlayışla bir ulusa dayatmaktır
asıl İslam dışılık.
Ağlamaklı
bakan, halkın binlerce yılın yaşam imbiğinden geçerek oluşmuş kültürünü değiştirmek
istemekte. Türk’ü Türk yapan değerlere, yaşam anlayışına savaş açmakta
bilisizce. İnsan, yamaçtaki kuru ot değil ki yaşamsal gereksinim ve zevklerden soyutlansın.
Rumeli
Türklerini çok kırdınız bu söyleminizle. Türk Ulusu’nun bam teline dokundunuz.
Özür dileyin tüm ulustan. Bu erdemli tavrı gösteremeyeceğinizi de biliyorum. Çünkü
erdem biraz da türkülerle kazanılır.
Hani
siz demokrattınız, özgürlüklerden yanaydınız? Her fırsatta baskıcı, kara
yüzünüz ortaya çıkıyor. Halkın yüzlerce yıllık türküsüne bile tahammül
edemiyorsunuz. En küçük yaşam pırıltısı bile sizi, karanlık dehlizlerinizde
rahatsız etmekte. Işık, sizin gözlerinizi kamaştırıp zihninizi bulandırmakta.
Sürekli karanlıkta kalmanız; susuz, güneşsiz, topraksız bir yerde bulunmanız
nedeniyle canlılık sizi korkutuyor. Korkmayın bu kadar… Türküleri söylemekten
de dinlemekten de korkmayın. Halkın sesini kısmayın: Halka kulak verirseniz gaflet
uykusundan uyanırsınız. Yaşamak güzeldir, türküler tarihtir. Vardar Ovası,
Rumeli’den esen aydınlık rüzgârın sesidir.
Adil
Hacıömeroğlu
11
Ağustos 2013
Ben yalancıları konu alan durumlarda konuşmak istemiyorum çünkü .yarın bu konuda da medya abartmış "ben söyleme demedim ! onun yerine şunu söylermisin dedim ,yanlış anlaşıldım " demek (kıvırtması ) olgunluğuna ,pişkinli,ğine sahipler . İMRALI İLE GÖRÜŞENLER ŞEREFSİZLERDİR . diyebilmiş bir adam her çeşit manevra yeteneğine sahiptir ona yetişemeyiz .bizi bağışlayın lütfen .Şeref usta .
YanıtlaSilArınç'ın '' VARDAR OVASI '' türküsüne sansür düşüncesi ; ırmakları tersine akıtmak gibi ; tarihi silmek gibi gerçekleşmesi olanaksız bir istektir. Demokrasiye ters , mantığa ters , teammüllere ters , insanlığa ve uygarlığa ters... Toplumu büsbütün karanlığa gömecek böyle eğilimler ereğine ulaşamayacaktır. Bu konuda ilginç bir yazı daha Adil Haciömeroğlu'nun kaleminden. Teşekkürler! ÖZGEN KARA
YanıtlaSil